Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Merkez Bankası’nın eski Başekonomisti Prof. Dr. Hakan Kara, sütlü kahve olan latte ve Big Mac üzerinden geçen aylarda yaptığı karşılaştırmada Türkiye’de enflasyon gerçeğini gözler önüne serdi.
Türkiye’de de bulunan küresel kahve zinciri Starbucks yeni yıl prestijiyle kahve fiyatlarına artırım yaptığını açıkladı. Dünyada da kahve fiyatları iklim tesirleri nedeniyle artarken, Türkiye’de başka yandan maliyetlerdeki artışın da sürmesi artırıma neden olmuştu.
Enflasyonda gerileme görülse de hala yüzde 44 düzeylerinde bulunarak dünyanın yüksek enflasyona sahip ülkelerinden olan Türkiye’de artırımlar da yılbaşı ile yine gündeme geliyor.
Prof. Dr. Hakan Kara da geçen aylarda yaptığı latte ve Big Mac hesabıyla Türkiye’nin değerli görünmediğini belirtmişti. Lakin alım gücü üzerinden yapılan hesapta tablodaki görünüm değişmişti.
Kara, son paylaşımında Türkiye’de enflasyondaki yükselişi şu tabirlerle anlattı: “2023 yılı başında Starbucks sütlü kahve (café latte) fiyatı Portekizde 3,6 dolar, Türkiye’de 1,3 dolardı. An prestijiyle Portekiz’de hala 3,6 dolar, Türkiye’de ise 4,1 dolar oldu.”
(SOSYAL MEDYA)